איך לשמור על תזונה בריאה

הקדמה: למה כדאי להתחיל לאכול בריא?

תזונה בריאה היא דרך אכילה שתספק לגופך את אבות המזון והוויטמינים החיוניים שהוא צריך כדי לתפקד. תזונה בריאה מסייעת גם במניעת מחלות רבות, כמו מחלות לב, סרטן, סוכרת והשמנה.

הדבר החשוב ביותר שיש לזכור כאשר אתה שוקל דיאטה חדשה הוא שזה צריך להיות משהו שאתה יכול לשמור לטווח ארוך. אתה רוצה למצוא דיאטה שאתה יכול להתמיד בה כי היא תגרום לך להרגיש טוב יותר ובריא יותר בטווח הארוך.

אם אתה מחפש דרכים לשפר את הבריאות שלך, יש הרבה דברים שאתה יכול לעשות; אבל אחד החשובים ביותר הוא מה שאתה אוכל.

תזונה בריאה היא אחד הדברים החשובים ביותר שאתה יכול לעשות כדי לשמור על הבריאות והרווחה שלך. זה יכול לעזור להפחית את הסיכון למחלות רבות, כולל מחלות לב, כמה סוגי סרטן וסוכרת מסוג 2.

תזונה בריאה צריכה להיות מלאה בפירות, ירקות, דגנים מלאים ומזונות אחרים דלי שומן וסוכר. תזונה מאוזנת מכילה גם מגוון מזונות מכל קבוצות המזון השונות – למשל: מזונות עשירים בחלבון כמו בשר או דגים; מוצרי חלב כגון חלב או גבינה; פירות וירקות; לחמים ודגנים; תפוחי אדמה, קטניות (למשל שעועית) או אגוזים לחטיפים עשירים בחלבון; שומנים ממקורות צמחיים כמו שמן זית או שמן לפתית שטובים לבישול אך לא לטיגון מזון בטמפרטורות גבוהות.

שלב ראשון: היפטר מהג'אנק פוד בביתך

הצעד הראשון לשמירה על תזונה בריאה הוא להיפטר ממזונות לא בריאים בבית. זה כולל מזונות עשירים בסוכר, מלח או שומן. זה כולל גם כל מזון עם צבעים וטעמים מלאכותיים, סירופ תירס עתיר פרוקטוז וחומרים משמרים.

הצעד השני לשמירה על תזונה בריאה הוא לוודא שאתם אוכלים את הכמות הנכונה של מזון. אתה צריך לאכול שלוש ארוחות ביום ושני חטיפים ביום. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא על ידי ציות להנחיות התזונתיות המומלצות עבור קבוצת הגיל והמין שלך (למשל, 2,000 קלוריות לגברים מעל גיל 19).

שמירה על תזונה בריאה דורשת הקרבה מסוימת. אחד החלקים הקשים ביותר בשמירה על תזונה בריאה הוא להיפטר מכל האוכל הלא בריא במזווה ובמקרר שלך.

הצעד הראשון לשמירה על תזונה בריאה הוא להיפטר ממזון הקרסול בביתך. הסיבה לכך היא כי זה רק יפתה אותך ויקשה על שמירה על הדיאטה הזו. השלב הבא הוא להתמקד במה שאתה אוכל, לא בכמה אתה אוכל. זה אומר שאם יש לך חשק למשהו לא בריא, נסה להחליף אותו במשהו בריא יותר כמו פירות או ירקות ותראה אם זה מספק את התשוקה שלך. לבסוף, אף פעם לא צריך למנוע מעצמם את המאכלים האהובים עליהם אלא לצמצם אותם על ידי הגבלת צריכתם או לאכול אותם בתדירות נמוכה יותר מהרגיל.

שלב שני: איך לבשל לעצמך באהבה ותשומת לב

לבשל לעצמך באהבה ותשומת לב הוא אורח חיים בריא. זה אולי נשמע כמו קלישאה, אבל זה נכון.

חשוב לבשל לעצמכם באהבה ובתשומת לב כי לאכול טוב יותר זה לא רק ספירת קלוריות או פחמימות. בישול מזון באופן שגורם לך להרגיש טוב חשוב לא פחות מהרכיבים התזונתיים שאתה צורך.

דיאטה היא לא הדרך היחידה לרדת במשקל. תזונה בריאה היא גם אכילה טובה יותר והכנת אוכל בריא בבית.

אני בטוח ששמעת על האמרה "אתה מה שאתה אוכל". הביטוי הזה נכון מכיוון שלמה שאנו אוכלים יש השפעה ישירה על הבריאות שלנו. האמרה מתייחסת גם לאופן שבו אנחנו מבשלים לעצמנו באהבה ותשומת לב – אוכלים טוב יותר, מכינים אוכל בריא בבית.

אם אתם רוצים לשמור על תזונה בריאה, אז חשוב שתדעו לבשל לעצמכם באהבה ותשומת לב – תאכלו טוב יותר, תכינו אוכל בריא בבית.

שלב שלישי: אכלו נקי והתחילו לזוז!

הצעד הראשון הוא לאכול נקי.

חשוב להפחית את כמות המזון המעובד שאתם צורכים.

השלב השני הוא להתחיל לזוז!

כדאי לנסות לזוז לפחות 30 דקות ביום. ניתן לחלק את זה למפגשים קטנים יותר אם אתה צריך.

השלב השלישי הוא לשמור על תזונה בריאה!
למידע נוסף בנושא של מגזין בריא יותר יש לבקר ב- gos.co.il

חשוב שהתזונה שלך תכלול פירות, ירקות, דגנים מלאים וחלבונים רזים.

אנו חיים בתקופה שבה שיעור ההשמנה מרקיע שחקים. מה שגרוע מכך, המגמה הזו מתרחשת לא רק במדינות מפותחות אלא גם במדינות מתפתחות. עם זה, יש יותר ויותר אנשים שמחפשים דרכים לרדת במשקל במהירות ולשמור עליו.

בפוסט זה, נדבר על החשיבות של פעילות גופנית ודיאטה לירידה במשקל ותוכנית כושר עם תוכנית.

שלב רביעי: כיצד להגדיר יעדים חיוביים למסע הבריאות והכושר שלך ולעמוד בהם

שלב זה עוסק בהגדרה ועמידה ביעדים חיוביים למסע הבריאות והכושר שלך. ואתה יכול לעשות זאת על ידי:

-הגדרת יעדים חכמים

-יצירת תוכנית שתעזור לך להגיע ליעדים שלך

-לשמור על מוטיבציה

הצבת יעדים היא חלק מכריע בשמירה על תזונה בריאה. המפתח להצבת יעדים חיוביים ולעמידה בהם הוא להגדיר יעדים SMART.

SMART ראשי תיבות של Specific, Measurable, Attainable, Realistic, ו-Timebound. כדי לוודא שהמטרה שלך היא חכמה, שאל את עצמך:

1) האם המטרה שלי ספציפית? (למשל, "אני רוצה לרדת 10 קילו" לעומת "אני רוצה לרדת במשקל")

2) האם המטרה שלי ניתנת למדידה? (למשל, "אני רוצה לרדת 10 קילו" לעומת "אני רוצה לרדת במשקל")

3) האם אני מסוגל להשיג מטרה זו? (למשל, "אני רוצה לרדת 10 קילו" לעומת "אני רוצה לרדת במשקל")

4)

דילוג לתוכן