דיאטה מהירה מאוד

הקדמה: מהן דיאטות מהירות מאוד?

דיאטות מהירות מאוד הן סוג של דיאטה שנמשכת בדרך כלל לפרק זמן קצר. דיאטות אלו בדרך כלל מגבילות מאוד מבחינת צריכת מזון. זה נעשה על מנת לרדת במשקל במהירות ולאחר מכן לשמור על הירידה במשקל לאחר סיום הדיאטה. סוגים אלו של דיאטות יכולים לשמש ככלי לעזרה בירידה במשקל או כהקדמה לצורות אכילה ברות קיימא יותר כגון טבעונות, צמחונות או פסקטריות.

הדיאטה המהירה מאוד הראשונה פותחה על ידי הרופא הצרפתי ד"ר פייר דוקאן בשנת 1983. העקרונות העיקריים מאחורי הדיאטה היו שהיא לא תגביל חלבון, שומן או פחמימות, אלא היא תתמקד בהגבלת קלוריות ווידוא שאנשים יעברו לחות נכונה. בכל העת.

גם ד"ר דוקאן יצר

שלב 1: קבע יעדים ריאליים לירידה במשקל ומבנה הגוף

הצעד הראשון להשגת הצלחה הוא הצבת יעדים ריאליים. השגת המטרה של ירידה במשקל והרכב הגוף אולי נראית כמו משימה בלתי אפשרית, אבל אפשר לפרק אותה למשימות קטנות יותר וניתנות לניהול. הצעד הראשון הוא להגדיר יעד ריאלי לירידה במשקל.

אם אתה רוצה לרדת 10 קילו בשבוע אחד, תצטרך לאכול 500 קלוריות פחות מהצרכים הקלוריים היומי שלך. אמנם זה נשמע כמו הרבה אוכל, אבל אפשר לעשות זאת על ידי גזירת חטיפים והקפדה על תזונה מאוזנת עם חלבון רזה וירקות.

השלב השני הוא קביעה מהי המטרה שלך להרכב הגוף. האם אתה רוצה להוריד שומן או שריר? אם אתה מחפש להוריד שומן, אז הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא על ידי הגדלת צריכת הקלוריות שלך

מהם היתרונות הטובים ביותר של דיאטות מהירות מאוד?

דיאטות מהירות מאוד הן דיאטות הדורשות ממך לאכול מעט מאוד בפרק זמן קצר. הרעיון מאחורי הדיאטות הללו הוא לספק לגוף מספיק אנרגיה וחומרי מזון ליום אחד, אבל לא עד כדי כך שהוא יאחסן אותה להמשך.

היתרונות הטובים ביותר של דיאטות מהירות מאוד הם שהן מספקות לגוף את כל אבות המזון הדרושים ללא כל עודף קלוריות. הם גם מפחיתים רעב ותשוקה, מה שיכול להועיל במיוחד למי שמתקשה לשלוט בהרגלי האכילה שלהם.

שלב 4: כתוב רשימה של החטיפים הבריאים האהובים עליך שתביא איתך לכל מקום

אני אוהב לקחת איתי:

-תפוח

-בננה

-חופן אגוזים (שקדים, אגוזי מלך, קשיו)

-כמה פירות יבשים (צימוקים, משמשים, תמרים)

-קצת שוקולד מריר (שוקולד ותפוז או שוקולד וצ'ילי)

תזונה בריאה היא חלק חשוב מחייכם. זה יכול לעזור לך לחיות חיים בריאים ומאושרים יותר. אבל לפעמים זה יכול להיות קשה להקפיד על תזונה בריאה בגלל עבודה, בית ספר או מחויבויות אחרות. כאן נכנסים חטיפים! הם דרך מצוינת לשמור על הגוף שלך מתדלק ולספק לך את האנרגיה שאתה צריך כדי לעבור את היום.

הנה כמה טיפים לבחירת חטיפים בריאים:

-בחרו חטיפים עשירים בחלבון ודלים בסוכר

-חפש חטיפים בעלי חיי מדף ארוכים (כגון פירות יבשים) כך שהם יחזיקו מעמד זמן רב יותר כאשר אין לך גישה למקרר או מקפיא

-בחרו חטיפים המכילים מזונות עשירים בסיבים כדי שהם יגרמו לכם להרגיש שבעים יותר זמן רב יותר

-בחר אורגני, טבעי, או

שלב 5: צור תוכנית תפריט לשבוע ודבק בה בזמן הקניות במכולת

דיאטה זה לא קל. צריך הרבה תכנון ומשמעת כדי לעמוד בזה. אבל עם תוכנית תפריט, אתה יכול לעשות את זה הרבה יותר קל.

להלן 5 שלבים ליצירת תוכנית תפריט לשבוע:

– וודאו שתכנית הארוחות מאוזנת

– צור את רשימת המכולת שלך – מלא את לוח הזמנים השבועי שלך עם הארוחות שתכין – תכנן שאריות וחטיפים – הכן את רשימת המכולת שלך לשבוע

שלב 6: מצא את הזמן בכל יום לעשות אימון אינטנסיבי כמו ריצה, רכיבה על אופניים או אימון אינטרוולים בעצימות גבוהה (HIIT)

אם אתה רוצה לרדת במשקל ולהיכנס לכושר, אתה צריך למצוא את הזמן בכל יום לעשות אימונים אינטנסיביים כמו ריצה, רכיבה על אופניים או אימוני אינטרוולים בעצימות גב.

הסיבה שבגללה זה חשוב היא שזה עוזר לשרוף יותר קלוריות. אם אינך מצליח למצוא את הזמן לאימונים אלו, תוכל לנסות לעשות אותם בימי המנוחה שלך.

המפתח לדיאטה זו הוא לאכול את המאכלים שאתה אוהב, אך במידה. זה אומר שאסור לך להתמכר לשום מזון ולא צריך למנוע מעצמך שום מזון.

הדיאטה מחייבת למצוא את הזמן בכל יום לעשות אימונים אינטנסיביים כמו ריצה, רכיבה על אופניים או אימוני אינטרוולים בעצימות הגב. תצטרך להיות ממושמע ולוודא שאתה עושה את האימונים שלך כל יום.

#דיאטה מהירה מאוד

7. ודא שהאימונים שלך כוללים גם אינטרוולים בעצימות גבוהה וגם תרגילי אירובי בעצימות נמוכה יותר כגון הליכה או ריצה

היתרונות של אימון אינטרוולים בעצימות גבוהה מתועדים היטב. המכללה האמריקאית לרפואת ספורט ממליצה על לפחות שניים עד שלושה אינטרוולים בשבוע, כאשר כל מרווח נמשך כ-20 דקות.

אימון אינטרוולים בעצימות גבוהה הוא צורת פעילות גופנית המתחלפת בין תקופות קצרות של פעילות גופנית אנאירובית אינטנסיבית לתקופות קצרות של פעילות גופנית אירובית בעצימות נמוכה.

היתרון העיקרי הוא שזו דרך יעילה בזמן לשרוף קלוריות ושומן, מה שעלול להוביל לירידה במשקל.

אתה יכול גם לעשות תרגילים בעצימות נמוכה יותר כגון הליכה או רכיבה על אופניים בין המרווחים לתוספת שריפת קלוריות והגברת היכולת האירובית.

דילוג לתוכן