למה העיניים שלך כואבות ועייפות

אתה עלול להרגיש עייף, כואב או מושך בכתפיו לאחר שהקדש זמן רב או הסתכל על מסך מחשב או סמארטפון. זה יכול לנבוע משימוש ארוך בשרירים השולטים בתנועות העיניים שלך, כמו האישונים שלך, או דרך עיגולים כהים.

משימות שבהן עליך להשתמש בעיניים לפרקי זמן ארוכים

כגון נהיגה במכונית, קריאת טקסטים קטנים או הקלדה במחשב עלולה להפעיל לחץ על העיניים. מחלות עיניים יכולות גם להפוך את ההשפעות של מתח בעיניים לבעיה גדולה יותר. אם יש לך עיניים יבשות או שכבר יש לך בעיות ראייה ואינך משתמש בעדשות מתקנות, אתה עלול להיות מועד לעומס בעיניים.

אם אתה בוהה במסך מחשב כל היום

מסרב לקבל משקפיים, צובט את העיניים או יש לך סימניות תוך מאמץ בעיניים, זה יכול להיות מורגש על הפנים שלך. אם התסמינים שלך נגרמים כתוצאה מהתרכזות במסך, באותיות קטנות או בחפצים קטנים אחרים ושוככים לאחר כמה דקות מנוחה, עלולות להיות לך בעיות עיניים.

כדי להחמיר את המצב, אתה נמצא בסביבה יבשה כגון מיזוג אוויר מחומם שיכול לסייע במניעת יובש בעיניים ולהפחית את הסיכון לעייפות וכאבים בעיניים בעת קריאה או שימוש במחשב. עיניים יבשות עלולות להתרחש גם כאשר מישהו מסתכל על המסך במשך זמן רב ואינו ממצמץ. יתר על כן, אם יש לך בעיות ראייה לא מתוקנות, זה יכול לגרום לשימוש במחשב לא נוח ולגרום לטשטוש ראייה ועומס בעיניים. אם אתה מתמקד במסך מחשב או צופה בטלוויזיה, אתה נוטה למצמץ.

ישנם מספר גורמים שיכולים לגרום לעיניים להרגיש מתוחות

כגון חוסר שינה, בכי, חשיפה לאור בהיר, תקופות ממושכות של מיקוד עז בזמן נהיגה, קריאה או ליד המחשב. עיניים עייפות הן תוצאה שכיחה של מאמץ נרחב בעיניים בעת בהייה במסך כל היום או נסיעה למרחקים ארוכים. הם יכולים גם להיות תוצאה של חוסר שינה, קריאה מהירה מדי, הפסקות תכופות מדי, אוויר יבש, מאמץ באור נמוך או ראייה לא מתוקנת.

על פי מועצת החזון, בין 32% ל -80% מהאמריקאים המשתמשים במכשירים דיגיטליים סובלים ממאמץ עייף ועייפות, המכונה גם מתיחת עיניים.

אסתנופיה

היא מצב שכיח המתרחש כאשר העיניים מתעייפות לאחר שימוש אינטנסיבי. עבודה על פרויקט מלאכה קטן היא מצב בו עלולה להתעורר אסתנוופיה, אך נהיגה בלילה היא עוד מצב רע בו אתה פוזל יותר מדי ואינו מאפשר לעיניך להישבר ולגרום לעיניים עייפות. כאבי עיניים הם מצב שכיח נוסף המתרחש בכל פעם שהעיניים עייפות לאחר שימוש אינטנסיבי, כגון כאשר נוסעים למרחקים ארוכים או בוהים במסך מחשב או בהתקן דיגיטלי אחר.

עייפות וכאבים בעיניים הם סימפטומים נפוצים שניתן לחוש במגוון מחלות שונות

הם יכולים להתרחש עם מגוון מחלות, החל מזיהומים ועד גורמים כרוניים למחלות. כל דבר הדורש שימוש אינטנסיבי בעיניים יכול להוביל לעייפות, כולל ראייה טובה עם מרשמים עדכניים ועדשות מתקנות.

מצב שנקרא תסמונת Sjogrens

הפרעה אוטואימונית הקשורה לדלקת מפרקים שגרונית, יכול לגרום לתסמינים דומים, מכיוון שהעיניים לא יוצרות מספיק קרעים והעיניים עלולות להרגיש עייפות ומתוחות. במקרים מסוימים, כאב ועייפות אינם מפיגים את תסמיני העומס בעיניים, וייתכן שיש סיבה רפואית בסיסית הדורשת התייחסות של רופא עיניים וטיפול נוסף. עיניים עייפות או אסתנופיה היא מצב הנגרם כתוצאה משימוש יתר בעין במצבים עם אור נמוך, מיקוד עז, שימוש ממושך בעיניים או תקופות מנוחה של העיניים.

דרך נוספת להפחית את העומס בעיניים ובעיניים עייפות

היא להתאים את תאורת המסך או את סביבת מקום העבודה שלך כדי לקבל יותר או יותר אור. אם העיניים שלך מתעייפות מעט, ייתכן שתרצה להתאים את התאורה כך שתוכל להפחית את הבוהק ממסך המחשב שלך. חיסול עיניים עייפות יכול גם להיות הפסקה משימוש בעיניים לעבודה בתנאי תאורה טובים יותר.

רופא העיניים שלך עשוי גם להמליץ על שינויים שתוכל לבצע

כגון התרחקות ממחשבים כדי להפחית את הכאבים ואי הנוחות שלך. זכור כי ראייתך יכולה להשתנות עם הגיל, כך שבדיקות עיניים קבועות יכולות לזהות ולתקן בעיות ראייה ודרכים להקל על מאמץ העיניים.

הסוגים העיקריים של טעויות שבירה הן קוצר ראייה (קוצר ראייה)

היפרמטרופיה, היפראופיה ופרסביופיה (חוסר יכולת להתמקד באובייקט הבא). אם אתה משתמש במחשב או צופה בטלוויזיה במשך זמן רב, העיניים שלך עלולות להתעייף והראייה שלך עלולה להיטשטש. שימוש במחשב לא יגרום לנזק קבוע לעיניך. משקפי מחשב או משקפי ראייה כחולים יכולים לסייע בהפחתת העומס בעיניים הנגרמות ממסכים, במיוחד בעבודה עם מכשירים דיגיטליים בבית.

זה צפוי לגדול ככל שיותר אנשים משתמשים בסמארטפונים והתקנים דיגיטליים לבישים אחרים, כאשר A יאלץ את עיניך לעבוד קשה מהרגיל, שכן הן מתמקדות במילים הקטנות ביותר.
לפרטים מורחבים בנושא של למה העיניים שלך כואבות ועייפות ו העיניים שלך כואבות ועייפות יש לבדוק כאן:

עייפות עיניים מתרחשת כאשר השרירים בעינינו אינם מקבלים מספיק מנוחה

לחות והגנה מפני בוהק מסך המחשב לפרקי זמן ארוכים. עומס יתר של העיניים ומניעת מנוחה עלולים להוביל לעיניים מתוחות ועייפות ואם לא נשלטת להפרעות בריאות העין.

דילוג לתוכן