סכרת הריון תסמינים

במהלך תקופה זו, הרופאים בודקים סוכרת הריונית מכיוון שהשליה מייצרת כמויות גדולות של הורמונים שעלולים לגרום לתנגודת לאינסולין. לפעמים הרופאים עורכים בדיקת סבילות גלוקוז דרך הפה בין 70 ל-180 יום לאחר הלידה.

אם אתה מציג תוצאות מעל הנורמליות

תופנה לבדיקת בקרת סבילות לגלוקוז. אם תוצאות בדיקת הגלוקוז שלך מראות סוכר גבוה בדם, תחזור לבדיקת OGTT כדי לאשר את האבחנה שלך של סוכרת הריונית. אם אין לך היסטוריה של סוכרת ויש לך רמות סוכר תקינות בתחילת ההריון, סביר להניח שהרופא שלך יבדוק אותך לגבי סוכרת הריונית בשבועות 24-28 להריון.

בדיקת גלוקוז. חלק מהרופאים עשויים להתחיל עם בדיקת גלוקוז. בדיקת סבילות לגלוקוז: בדיקת סבילות לגלוקוז דרך הפה מתבצעת רק אם התוצאות של בדיקת תגר הן חריגות.

חלק מהמטרה של זה

היא לבדוק אם יש סוכר בשתן, שעשוי להיות סימן לסוכרת הריון (אם כי תוצאת בדיקה חיובית לא בהכרח אומרת שיש לך סוכרת הריון). תינוקות שנולדו לאמהות עם סוכרת הריונית, גם אם אין להם תסמינים, צריכים לעבור בדיקת דם פשוטה לאחר הלידה לאיתור היפוגליקמיה (היפוגליקמיה).

אתה יכול להפחית את הסיכון שלך לפתח סוכרת הריונית על ידי שמירה על משקל תקין

אכילת מזון מזין והישארות פעילה פיזית הן בעת תכנון ההריון והן במהלך ההריון. אם הייתה לך סוכרת הריונית, הפתרונות הבריאים הללו עשויים גם להפחית את הסיכון שלך להחזיר אותה בהריונות עתידיים או לפתח סוכרת מסוג 2 בעתיד.

זה גם מפחית את הסבירות שאתה או ילדך תפתחו סוכרת בשלב מאוחר יותר בחיים

זה מגדיל את הסיכויים הן לאם והן לתינוק לפתח סוכרת מסוג 2 בעתיד. ומכיוון שסוכרת הריונית נחשבת לסיבוך של הריון, נשים בהריון שיש להן עלולות להוביל לזירוז מכיוון שרוב הרופאים אינם מאפשרים להן להיכנס להריון לאחר תאריך היעד. לילד יש גם סיכון גבוה יותר לסבול מעודף משקל או לפתח סוכרת מסוג 2 בשלב מאוחר יותר בחייו.

אתה צריך לעלות במשקל

אבל לא מהר מדי, כדי שילדך יוכל להישאר בריא. שוחח עם הרופא שלך כמה משקל עליך לעלות כדי להיכנס להריון בריא. אל תעלו יותר מהמשקל המומלץ: עלייה במשקל במהלך ההריון היא תקינה ובריאה. אתה יכול להפחית את הסיכון שלך על ידי השגת משקל בריא לאחר לידה.

הרופא שלך עשוי להמליץ על בדיקת רמת הגלוקוז בדם כל 6 עד 12 שבועות לאחר ההריון

כדי לבדוק סוכרת. הרופא שלך יבדוק את רמות הגלוקוז בדם שלך במהלך ההיריון, וייתכן שתצטרך גם לפקח בעצמך על רמות הגלוקוז שלך בדם. כמו בצורות רבות אחרות של סוכרת, הטיפול הטוב ביותר הוא לשלוט ברמות הסוכר בדם באמצעות דיאטה וטיפול באינסולין. אם תוכנית התזונה והפעילות הגופנית שלך אינם מספיקים כדי לשמור על רמת הסוכר בדם שלך, ייתכן שתזדקק לאינסולין.

למרבה המזל

אתה יכול לחסל כמעט את כל הסיכונים הפוטנציאליים הקשורים לסוכרת במהלך ההריון על ידי מעקב צמוד אחר רמת הסוכר בדם שלך. נשים בהריון יכולות לסייע בשליטה על רמות הסוכר בדם על ידי אכילת תזונה בריאה, פעילות גופנית ונטילת תרופות לפי הצורך. לנשים עם סוכרת הריונית יש בדרך כלל רמות סוכר תקינות בדם במהלך השליש הראשון הקריטי.

אבל אם יש לך GDM, יש לך סיכון גבוה יותר לפתח סוכרת בשלב מאוחר יותר בחיים. התפתחות HD לא אומר שכבר סבלת מסוכרת לפני ההריון.

כשמדובר בהריון

לנשים עם סוכרת מסוג 1 ו-2 יש בעיות משלהן. סוכרת הריונית מגבירה את הסיכון ליתר לחץ דם, וכך גם רעלת הריון, סיבוך הריון חמור הגורם ליתר לחץ דם ותסמינים מסכני חיים נוספים אצל האם והן בתינוק. סוכרת הריונית גורמת לרמות סוכר גבוהות בדם, מה שעלול להשפיע על ההריון ועל בריאות התינוק.

בניגוד לסוכרת מסוג 1

סוכרת הריונית אינה נגרמת ממחסור באינסולין, אלא מהורמונים אחרים המיוצרים במהלך ההריון. הורמונים אלו מפחיתים את יעילות האינסולין – מצב הנקרא תנגודת לאינסולין. כמו צורות אחרות של מחלות, סוכרת הריונית משפיעה על האופן שבו תאים משתמשים בגלוקוז, המספק אנרגיה לגוף ומעלה את רמת הסוכר בדם לרמה שעלולה להשפיע על בריאותך ושל תינוקך. BMI של 30 ומעלה במהלך ההריון הוא אחד מגורמי הסיכון השכיחים ביותר לסוכרת הריון, מכיוון שעודף משקל משפיע על יכולת האינסולין לשלוט ברמת הסוכר בדם.

מחקר שפורסם בכתב העת Diabetes Care של האגודה האמריקאית לסוכרת מצא שנשים עם שומן בטני גבוה יותר בשליש הראשון נוטות יותר להיות מאובחנות עם סוכרת הריונית מאוחר יותר

נשים בסיכון גבוה יותר לסוכרת הריונית עשויות להזדקק לבדיקות תכופות יותר. אמהות לעתיד מעל גיל 35 הסובלות מעודף משקל או בעלות היסטוריה משפחתית של סוכרת עשויות להיבדק מוקדם יותר ובתדירות גבוהה יותר.

ניתן לתת אינסולין כדי לשמור על רמת הסוכר בדם של האם ברמה תקינה כדי למנוע ירידה יתרה מדי של הסוכר בדם לאחר הלידה. הם עשויים גם לתת זריקות אינסולין לפני הלידה. אם אתה נוטל תרופות לסוכרת, קח אותן בדיוק כפי שהרופא שלך אומר לך.
למידע מורחב אודות סכרת הריון תסמינים ניתן לבקר ב- mkdiet.co.il

אם דיאטה ופעילות גופנית אינם שולטים ברמות הסוכר בדם

ניתן לרשום תרופות לסוכרת או טיפול באינסולין. אם יש לך סוכרת מסוג 2, הלבלב שלך מייצר מעט אינסולין או שהגוף שלך הופך עמיד בפניו (הוא לא יכול להשתמש בו). כאשר יש לך סוכרת, הגוף שלך לא מייצר מספיק אינסולין או לא יכול להשתמש בו היטב, כך שבסופו של דבר יש לך יותר מדי סוכר בדם. כל אלו עלולים להעלות את רמות הסוכר (גלוקוז) בדם על פני רמות נורמליות ואולי להוביל לסוכרת הריונית.

במהלך ההריון

הגוף שלך מייצר יותר הורמונים ועובר שינויים אחרים, כגון עלייה במשקל. אצל חלק מהנשים, שינויים אלו יכולים להפחית זמנית את יכולת הגוף להשתמש באינסולין ולגרום לסוכרת הריונית. עם זאת, חלק מהנשים מפתחות עמידות לאינסולין עוד לפני שהן נכנסות להריון.

יתר לחץ דם ורעלת הריון יכולים להגביר את הסיכון ללידה מוקדמת. תינוקות גדולים מאוד – אלה ששוקלים 9 ק"ג או יותר – נוטים יותר להיתקע בתעלת הלידה, לטראומה מלידה או להזדקק לניתוח קיסרי.

במהלך ההריון, ככל שאתה אוגר יותר שומן בגוף, כך אתה צורך יותר קלוריות ואולי פחות פעילות גופנית. אם הגוף אינו יכול להגיב כראוי לאינסולין, רמות סוכר גבוהות מצטברות בדם, מה שגורם לתסמינים של סוכרת.

זה יכול להיקרא גם אי סבילות לגלוקוז או אי סבילות לפחמימות

בנשים עם סוכרת הריונית, רמות הסוכר בדם בדרך כלל חוזרות לנורמה זמן קצר לאחר הלידה. למרות שמצב זה נפוץ בילדים רבים ובדרך כלל חולף מעצמו, זה יכול להיות גרוע יותר עבור תינוקות שנולדו לאמהות עם סוכרת. למרות שאלו עשויים להיות מצבים רפואיים נפוצים, תסמינים אלה עשויים להיגרם ממצבים רפואיים חמורים שעלולים להזיק לך ולתינוק שלך.

דילוג לתוכן