רטיבות מים בבית. מה עושים?

אם הלחות היחסית היא מעל 50%, כמה בעיות לחות יכולות להתרחש בתנאים חיצוניים ופנימיים מסוימים. זה גרוע מספיק כדי שיהיה בדירה לחות ולחות גבוהה.

לחות ולחות גבוהה עלולות להוות איום קיצוני על רכושכם

כולל מבנים ותנאי שטח. שמירה על לחות בביתכם ניתנת לניהול יכולה לשפר את הנוחות שלכם וגם לשפר את איכות האוויר ואת אמינות הבית שלכם. הם לא יודעים את הלחות האידיאלית בחדר, שיכולה להשתנות מחדר לחדר ומעונה לעונה.

יש לחפש ערך של 30 עד 50 אחוזים ללחות אופטימלית לבריאות הבית. ישנם כלים ואסטרטגיות רבות בהן תוכלו להשתמש כדי להפחית את הלחות בביתכם. המשך לקרוא דרכים פשוטות להגברת הלחות, למתן האקלים הפנימי ולהגברת הרווחה האישית.

האסטרטגיה הטובה ביותר לשליטה על הלחות בביתך תלויה באקלים ובבניית הבית שלך

בקרת לחות יכולה לסייע בהפיכת הבית שלכם לחסכוני יותר באנרגיה, פחות יקר לחימום ומקרר, נוח יותר ופחות רגיש לעובש. זה יכול גם לשפר את היעילות של מאמצי האיטום והבידוד, אשר בתורם יכולים לסייע בשליטה על הלחות.

על ידי פיקוח על הלחות

אתה יכול להבטיח שתגיע לרמת הלחות המתאימה לביתך, כולל תנודות הלחות הרגילות ומשתנים זרים. אתה יכול גם להיות בטוח כי אין בעיות בסיסיות עיקריות כגון נזילות צנרת או בידוד מתחת לממוצע באזורים מרכזיים. התיקונים המהירים המפורטים להלן יכולים לעזור לך לשלוט בלחות שלך.

על ידי פיקוח על איכות האוויר הפנימית שלנו

אנו יכולים להימנע מהשפעות שליליות של לחות. לחות גבוהה לא יכולה להשפיע רק על בריאות ביתנו, אלא ידוע כי גם לחות נמוכה תורמת להתפשטות זיהומים. ההערכה היא כי 10-20% עד 1% מהבתים מושפעים מלחות. לכן אנו ב- AirThings הכנו כמה עצות מומחים לגבי מה שאתה רוצה לדעת על לחות בביתך. הצעד הראשון הוא להבטיח שתנקוט בכל האמצעים האפשריים בכדי למנוע לחות לביתך. אצל אנשי שכונה לחות מתייחסת לכמות אדי המים הקיימים באוויר. אם לחות חודרת לביתך היא עלולה לגרום לעלייה בלחות.

אחת הדרכים הקלות ביותר ללחות את האוויר

היא להניח קערות ותחתית מים על משטחים שונים ברחבי הבית. אדני חלונות רחבים הם אידיאליים מכיוון שאור השמש מחמם את המים וגורם להם להתנדף מהר יותר. לאחר המקלחת השאירו את הדלת פתוחה כדי שהלחות מהאוויר תוכל לחדור דרך הבית.

אם בביתך יש רדיאטור מובנה או חימום אוויר מאולץ מרכזי, השתמש בו על ידי הנחת קערת מים על היחידה כדי להרטיב את החדר שלך. מסיר לחות מוציא לחות מהחדר כדי למנוע לחות ועובש. מאווררים שואבים אוויר יבש לבית ומפחיתים את הלחות.

אפשרות נוספת

היא לקנות מאוורר עם חיישן לחות חכם שמאיץ כשמתחילים להרתיח מים ומאט כאשר הלחות חוזרת להיות רגילה. וודא כי אתה משתמש במנדפים (אם קיימים) על הכיריים וכי המנדפים שברשותך (אם קיימים) נועדו לסייע בהפחתת הלחות הנובעת מהבישול. זכור לא להפעיל את מכסה המנוע עד שתסיים לבשל, מכיוון שלחות עדיין באוויר כשסיימת, אך אם תשאיר אותו דולק למשך 10-15 דקות, האוויר הלח יתבהר.

הלחות היחסית היא מעל 100%, מה שאומר שהאוויר מכיל את המים המרביים שהוא יכול להחזיק בטמפרטורה מוגדרת. כמות המים תלויה בטמפרטורת האוויר.

זה קורה כאשר אוויר חם ולח בא במגע עם משטחים קרים

כמו בקבוק לימונדה קריר בקיץ או חלון בחורף. עיבוי מתרחש כאשר אוויר חם מתנגש במשטח קר ויש בבית יותר מדי לחות כדי לייצר מים כך שמים בטיפות יתאספו על המשטח הקר כאשר האוויר הלח נוגע בו. זה לרוב המקרה בחורף, כאשר ההסקה המרכזית מופעלת בשעות הקרירות של הבוקר והערב.

בעיות לחות יכולות להתרחש בבית באזורים עם אוורור לקוי, כגון חדרי אמבטיה, מטבחים וארונות. מרתף בעליית גג הם שני מקומות בהם יכול להיות קשה להיפטר מלחות.

הדרך הטובה ביותר להימנע מבעיות לחות בבית

היא למנוע אותן מלכתחילה. נזילות על הגג או על הקירות עלולות להכניס לחות עודפת לביתכם ולגרום נזק חמור לבסיס. צנרת, ברזים ושירותים דולפים לא רק מובילים לביוב (בעיה נוספת), אלא גם יכולים להכניס לחות לביתכם.
למידע נוסף אודות מ.ג שירותי בית ורטיבות מים בבית. מה עושים? כדאי לבדוק ב- mghs.co.il

תיקון נזילות מעלה את הלחות ומונע ריקבון. שימוש במסיר לחות יכול גם להפחית את הסיכון להתפתחות בעיות לחות בבית. במילים פשוטות, התפקיד היחיד של מכשיר אדים הוא להסיר לחות עודפת מהאוויר.

בנוסף להשפעות על הבית

לחות יכולה להשפיע גם על מספר מרכיבים מבניים של הבית. על פני השטח, עודף לחות ולחות עלול לגרום לעץ בבית להירקב, ולפגוע בריצוף וריהוט. לחות עלולה גם לפגוע בקירות גבס, להחמיר את הסדקים ולאפשר לחדור לעובש וטיוטות לביתכם, ודורש תיקונים יקרים לאורך זמן.

יתרון נוסף של הסרת הלחות של הבית שלך הוא שהוא לא רק מונע נזק, אלא גם יכול לסייע במניעת סכנות גדילה במקומות שקשה להגיע אליהם ולעתים קרובות הם אינם נראים לעין. לחות יכולה להיכנס לביתכם דרך אדמה, מרתפים וחדרי זחילה.

ביברטון

עפרות – במהלך קיץ העובש, עודף לחות עלול לגרום למגוון בעיות בבית אך ידע וצעדים פשוטים יכולים לעזור לשמור על הבית נטול עובש. יותר מדי לחות בביתכם עלולה לגרום לבעיות גדולות שעלולות להשפיע על בריאותכם. מיקרואורגניזמים המשגשגים בתנאים לחים הם דאגה מיוחדת משום שהם עלולים לגרום לאלרגיות ואסטמה.

כשמגיע מזג האוויר בנובמבר, אוויר מחומם יכול לגרום לבעיות לחות מכיוון שהוא אוגר יותר לחות מאשר אוויר קר. כאשר אוויר חם בא במגע עם משטחים קרים הוא מתקרר ועודף לחות מתעבה במקומות כמו חלונות חד-צדדיים וקירות שאינם מבודדים.

דילוג לתוכן