סקירה על תרופות סבתא לשלשול

בעוד שסיבים ממזון או ממקורות צמחיים עוזרים לעיתים קרובות עם עצירות, הם יכולים גם למלא תפקיד בהקלה על שלשולים. אחד היתרונות הרבים של תה ירוק הוא יכולתו לטפל בשלשולים אצל הסובלים (11). תערובת של מיץ לימון, סוכר, מלח ומים היא תרופה עממית שאנשים רבים משתמשים בה כדי לטפל בסימפטומים של שלשול, כגון התייבשות (2Trusted). מי קוקוס יכול לשמש כתמיסת ריידציה לאנשים עם תסמיני שלשול קלים.

זה יכול לעזור בטיפול בגורמים מסוימים לשלשולים ולהקל על תסמיני מערכת העיכול. תרופות עממיות שיכולות לשמש כתרופות ביתיות כוללות תה ג'ינג'ר וג'ינג'ר אייל.

יותר ויותר מחקרים הצביעו על ערכו של ג'ינג'ר כתרופה טבעית לטיפול בשלשולים

רופאים מערביים מתעניינים כיום בתפקידו של הג'ינג'ר במניעת בעיות במערכת העיכול, כולל בחילות בוקר, שלשולים, נפיחות, גזים ובחילות. ג'ינג'ר אינו מתאים לשלשולים. כמו כל התרופות הטבעיות, ג'ינג'ר אינו תרופת פלא לבעיות במערכת העיכול, ואינו מהווה תחליף לטיפול.

שלשול חמור יכול להיות סימן למחלה לא מטופלת ויכול להיות קטלני לילדים

הגורמים הבסיסיים לסוג זה של שלשולים יכולים לכלול זיהומים, הרעלת מזון, IBS, אי סבילות ללקטוז או תרופות מסוימות. בנוסף לצואה המימית האופיינית, שלשול עלול להיות מלווה בתסמינים הבאים.

אם הסיבה הבסיסית אינה כרונית

השלשול חולף בדרך כלל תוך מספר ימים. תרופות כגון משלשלים וחלק מהאנטיביוטיקה עלולות גם הן לגרום לשלשולים. זיהומים, במיוחד זיהומים ויראליים, הם אחד הגורמים השכיחים ביותר לשלשולים והקאות בילדים.
עבור מידע אודות תרופות סבתא לשלשול וסקירה על תרופות סבתא לשלשול ניתן לבקר ב- trufotsavta.co.il

ברוב המקרים, לילד עם שלשולים והקאות אופייניים יש זיהום ויראלי פשוט. באופן כללי, כאשר זה נגרם על ידי וירוס, זה כמעט בלתי אפשרי להקל על ההקאות והשלשולים של הילד.

אם שלשול נגרם על ידי סוגים מסוימים של זיהומים, טיפולים בצמחי מרפא יכולים להחמיר את המצב. אין להשתמש בתרופות ללא מרשם לטיפול בשלשול הנגרם על ידי מחלות כרוניות כגון תסמונת המעי הרגיז.

הם יכולים לעזור להקל על שלשולים על ידי הגדלת מספר החיידקים המועילים במערכת העיכול שלך. יוגורט חלב מותסס פעיל המכיל פרוביוטיקה אלו עשוי לסייע במניעת שלשולים.

צמחי מרפא אין להשתמש בצמחי מרפא לטיפול בשלשול מבלי להתייעץ תחילה עם הרופא שלך

אם השלשול שלך נגרם על ידי זיהום חיידקי או טפילי, מוצרים ללא מרשם יכולים לעשות יותר נזק מתועלת. זכור כי בעוד סיבים רפואיים כמו פסיליום יכולים לעזור עם שלשולים, הם משמשים יותר כמשלשלים לטיפול בעצירות. ממה להימנע מזונות מסוימים יכולים להחמיר את המצב ויש להימנע מהם אם יש לך תסמינים של שלשול.

אסידופילוס ויוגורט המכילים אסידופילוס הם שניהם תרופות מבוססות לשלשול

אך השפעות הטיפול עשויות להיות לא כל כך דרמטיות בהתאם לגורם לשלשול. מחקר אחד בדק את ההשפעות של יוגורט עם אסידופילוס ופרוביוטיקה אחרת בהשוואה ליוגורט ללא אסידופילוס על ילדים שסבלו משלשול שנגרם על ידי אנטיביוטיקה.

המשתתפים דיברו גם על איך שלשול יכול להפריע לתפקוד שלהם בבית הספר

המשתתפים דיברו גם על טאבו על שלשול, טיפולים מקומיים או שליטה בשלשולים, ודנו כיצד מחלת שלשול יכולה להוביל לדילוג על שיעורים או לנשירה מבית הספר ופעילויות חברתיות.

השאלות כוללות שאלות פתוחות לגבי מונחים המשמשים לתיאור שלשולים

תסמינים, סיבות משוערות ושליטה/טיפול (50). המשתתפים דנו בטיפולים שונים לשלשול (סוגים 6 ו-7), ולאחר מכן חילקו אותם לשלושה משתנים (למשל, תזונה, תרופות/בריאות ותרופות ביתיות) (ראה טבלה 5). 10 מתוך 14 סטודנטים (71%) הציעו כי אסטרטגיות רפואיות/בריאותיות כוללות טיפול טוב (למשל נטילת תרופות, פנייה לרופא או בית חולים), 50% המליצו על תרופות ביתיות ו-21% מהמשתתפים ציינו שינוי בצריכה. לעזור לרפא שלשולים.

במחקר זה

המשתתפים דנו בכמה טיפולים מסורתיים לשלשול, שבהשוואה למשאבים האיורוודיים, מתמקדים גם בצמחי מרפא ובמזונות אחרים ה"מקררים" אנרגטיים כמו פירות, ירקות ו"מזונות קרים" (כל הפיקטוגרמות) ( 65) … אולי יעזור לך ללמוד על כמה עשבי תיבול ותרופות טבעיות אחרות המסייעות בתסמיני עיכול. בהשוואה לתרופות מרשם, תרופות צמחיות מציעות את היתרונות הפוטנציאליים של פחות תופעות לוואי ודאגות בטיחות לשימוש ארוך טווח.

במצבים כאלה, עולה שאלה חשובה האם צמחי מרפא יעילים ובטוחים לחולים עם IBS. זה מציע מידע על בטיחות ויעילות מגובה מחקר, שחסר מאוד ברוב טיפולי הצמחים.

אם הגורם הבסיסי לשלשול הוא הגורם הבסיסי, הרופא שלך עשוי להמליץ על טיפולים נוספים. שלשול הנגרם על ידי זיהום נמשך לרוב לא יותר מ-3-5 ימים.

דיקור למרות שמספר מחקרים בכתבי העת לרפואה סינית מסורתית דיווחו על תוצאות חיוביות בטיפול בשלשולים בילדים

דיקור בארצות הברית בדרך כלל לא מטפלים במצב זה בילדים. עם זאת, ניתן להשתמש בדיקור סיני כאשר הטיפול הקונבנציונלי לא עבד. דיקור סיני משולב גם עם רפואה מסורתית לטיפול בשלשולים אצל מבוגרים.

צמחי מרפא מסוימים יכולים לעזור להקל על סימפטומים של שלשול

מנטול עשוי לסייע בהקלה על כאבי בטן הנלווים לשלשול ותסמינים אחרים של IBS. על פי מחקר שפורסם ב-Yakugaku Zasshi, Journal of the Pharmaceutical Society of Japan, תמצית אצטון מג'ינג'ר עשויה לסייע בבלימת שלשול הנגרם על ידי סרוטונין (10).

כפית דבש שלוש פעמים ביום יכולה לחולל פלאים לקלקול קיבה

כתרופה טבעית, ניתן לקחת דבש מסודר או להוסיף לתה. לדבש תכונות אנטי-פטרייתיות ואנטי-בקטריאליות שיכולות להיות יעילות בטיפול בהפרעות עיכול ובתסמינים אחרים של הרעלת מזון.

כולל מחקר שפורסם ב-Canadian Family Physician בשנת 2014 הראה כי דבש עשוי להיות יעיל יותר מתרופות נגד שיעול

כיצד להשתמש בחומץ תפוחים לטיפול בשלשול. כמו תרופות ביתיות רבות, אין הרבה הוכחות מדעיות לתמוך או להפריך את היתרונות הבריאותיים הפוטנציאליים של חומץ תפוחים. מכיוון שחומץ תפוחים הוא אנטיביוטיקה טבעית, הוא עשוי להיות יעיל יותר נגד שלשולים הנגרמים על ידי זיהומים חיידקיים.

מחקר כפול סמיות הראה שזה מועיל במיוחד לפעוטות ותינוקות עם שלשולים

אנשי מקצוע יכולים להשתמש בפודופילום בתינוקות לטיפול בשלשול בקיעת שיניים. ברדוק (Agrimonia eupatorium) היא תרופה מסורתית המשמשת לטיפול בשלשול. טילופורה משמשת באופן מסורתי במערכת האיורוודה לטיפול בשלשול, כנראה בשל השפעותיה האנטי דלקתיות והאנטיבקטריאליות, אם כי מחקרים אנושיים לא אישרו שימוש זה.

עם זאת, מחקרים אחרונים השתמשו ברכיבי ארטמיסינין מבודדים, ולא ברור עד כמה צמח זה יעיל נגד שלשולים. כמו כן, היא נחשבת לתרופה יעילה לטיפול בהפרשות מימיות או דמיות, כגון שלשולים, חניכיים מדממות או מנורגיה.

ג'ינג'ר בטוח ונסבל היטב

מה שאומר שיש סיכון מועט הקשור לכאבי בטן או שלשולים. ג'ינג'ר יכול לשפר את הספיגה וההטמעה של רכיבי תזונה חיוניים, ומסייע לעיכול. במשך אלפי שנים, ג'ינג'ר שימש לטיפול באינספור מחלות בשל השפעותיו הטיפוליות והמניעתיות החזקות.

לדוגמה

9-30 גרם ליום של זרעי פסיליום (מקור מצוין לסיבים) הופכים את הצואה לעבה יותר ועשויים לסייע בהקלה על תסמינים של שלשול לא זיהומי. תערובת של יוגורט מזג עם חילבה קלויה וזרעי קימל מצוינת גם לאיזון מחדש של הגוף וטיפול בשלשולים. אם אי סבילות ללקטוז היא הגורם לשלשול, זה עשוי להיות מועיל להשתמש בתוסף לקטאז לפני צריכת חלב או מוצרים המכילים חלב. בגבינה יש רק לעתים נדירות מספיק לקטוז כדי לגרום לתסמינים אצל אנשים עם אי סבילות ללקטוז.

דילוג לתוכן