איזה טמפרטורה לשמור יין

משום מה נראה שאנשים רבים חושבים שהטמפרטורה האידיאלית של יין אדום היא טמפרטורת החדר וכי יין לבן שייך למקרר ויין אדום בחדר. למען האמת, כנראה שאתה צריך לשמור את היין האדום שלך מחוץ למקרר. כאשר עולה בראשך יין אדום בזמן שאתה יושב על עגלת הבר שלך ומתעל את מטילדה הפנימית שלך, אתה יודע שמטילדה מעבירה ראשה בעיפרון, ועל ידי הזזת העיפרון אתה מעביר את הבקבוק למקרר שלך.

רוב האנשים מגישים יין אדום בטמפרטורת החדר ויין לבן במקרר

יין אדום מלא גוף נוטה לטעום בצורה הטובה ביותר בטמפרטורות הקרובות יותר לטמפרטורת החדר, אך זכרו שטמפרטורת החדר אינה זהה לטמפרטורת הסביבה של החדר בפועל בו אתם מגישים יין בעת הגשת היין.

הטמפרטורה המושלמת תלויה במספר גורמים

כולל כמה פרי, אלכוהול וטאנינים שמכיל יין. אמנם לא מדברים על השפעתם של שירי פופ משנות ה -90 או פינו נואר, אך נראה כי תנודות הטמפרטורה משנות את מבנהו ואופיו של יין לאורך זמן. בעת ההגשה, משתנים אלו יכולים לחולל הבדלים עדינים – לחשוב על צורת כוס היין – אך הטמפרטורה של היין היא קריטית.

בקבוק יין זקוק לטמפרטורה קבועה לאורך כל השנה כדי להתבגר כראוי. יש לשמור על טמפרטורות האחסון של היין כמה שיותר קבועות, מכיוון שתנודות עלולות לגרום נזק חמור ליין.

כלי יין סיפקו טבלה שתעזור לכם לקבוע את טמפרטורת האחסון האופטימלית עבור היין שלכם (לחצו כאן להורדת קובץ PDF)

יש הרבה תיעוד על "טמפרטורת הזהב" של אחסון יין, אך נראה שמומחים מסכימים כי הגורם החשוב ביותר הוא הגבלת תנודות הטמפרטורה בתוך 24 שעות בפחות מ -5 מעלות. ניתן לאחסן יין בכל מקום שבין 40 ל -65 מעלות, אך טמפרטורת הזהב תלויה באופן בו תרצו לאחסן אותו.

בדרך כלל יש לשמור על יינות לבנים בטמפרטורה קרירה יותר מאשר יינות אדומים. שקול לאחסן יינות לבנים קלים עד בינוניים בטמפרטורה של 45 עד 50 מעלות פרנהייט. טמפרטורות חמות יותר יכולות להאיץ את יישון היין, ולא ליישן אותו לאט.

יש לאחסן יינות לבנים כבדים כמו שרדונה ויונייה בטמפרטורות שבין 52 ל 55 מעלות פרנהייט

גם אם אינך רוצה שיין יתיישן ויהרוס את תנאי האחסון שלו, חשוב לדעת את טמפרטורת האחסון והמצב האופטימליים של היין בבקבוקים שלך. עליכם לאחסן יין בטמפרטורה הנכונה על מנת להבטיח כי איזון הטעם שלו נשמר.

Cuz with Wineware מדריך טמפרטורת אחסון יין המספק מידע רב ערך כיצד לאחסן את בקבוקי היין בצורה הטובה ביותר

אתה יכול למנוע נזק על ידי מניעת נזק. מרתף יינות הוא דרך אידיאלית לאחסון בקבוקי היין שלכם, מכיוון שהטמפרטורה והלחות נשלטים. אתה יכול להוציא את הבקבוקים מהארון כמה שעות מראש כדי להביא אותם לטמפרטורת השתייה האידיאלית המחממת את היין האדום שלך ומקרר את היין הלבן שלך או שמפניה.

הטמפרטורה המושלמת ליין מסוים תלויה בכמות הפירות

הטאנין והאלכוהול. ארונות Eurocave מציעים טמפרטורות שונות לאחסון היינות בהתאם לטמפרטורת ההגשה האידיאלית שלהם. שים לב כי טמפרטורות מקרר אופייניות יכולות להיות עד 30 או עד 40 מעלות, וזה קר מדי עבור רוב היינות הלבנים.

אם ברצונך לקחת בקבוק יין לבן מהמקרר 40AdegF ולהגיש אותו ב- 50AdegF

עליך לתת לו לשבת בטמפרטורת החדר למשך 80 דקות לפחות. לאדומים בהירים עד עוצמתיים עם תכולת ABV גבוהה או נמוכה, טמפרטורת ההגשה האידיאלית היא 55A62ADEGF. עם זאת, רוב האנשים סבורים שיש לאחסן ולהגיש יין אדום בטמפרטורות החדר של 70F ומעלה כדי ליצור את פרופיל הטעם הטוב ביותר.

טמפרטורת ההגשה האידיאלית היא ספציפית ליינות לבנים ואדומים ומשתנה בהתאם למגוון, לסגנון, למורכבות ולגוף. התרומה שלנו באמצעות מאווררים אידיאלית לאחסון יין וטמפרטורת הגשה אופטימליות.
למידע מורחב על איזה טמפרטורה לשמור יין ניתן לגלוש לאתר hermitageonline.co.il

יינות לבנים מלאים כמו שרדונה זקוקים לטמפרטורה קרה

כדי להבליט את העקביות העשירה והחמאתית שלהם. יש לקרר יינות מבעבעים כמו ורדים ויינות לבנים קלים ויבשים (כמו בוז'ולה) בכדי לפתח את ניחוחותיהם הפירותיים ואת הניחוחות השופעים שלהם. יינות בעלי חומציות גבוהה כמו ריזלינג טעמם הכי מאוזן וטרי בטמפרטורה של 45 עד 50 מעלות.

לאחסון יין לטווח הקצר או לטווח הארוך יכולה להיות השפעה משמעותית על טעמו ועל הארומה של היין בעת הפקק הפקק

לכל הפחות, זה יכול להאיץ את יישון היין שלך, אבל בסופו של דבר אתה יכול לבשל את הבקבוק ולגזול ממנו את הארומה והטעם שלו. בטמפרטורות החדר החמות יותר, תוכלו להריח יותר אלכוהול ביין, ואילו עם יינות קרירים בהרבה, הטעם הופך למשעמם.

לא מייצרים יין באותה צורה

אך ישנם כמה כללים שיש להקפיד עליהם בעת אחסון יינות אדומים, לבנים, מבעבעים וקינוחים. במאמר זה, נסקור כללים אלה לסגנונות שונים וניתן המלצות על יחידות אחסון יין ומצננים במחירים סבירים. אנו גם נותנים לך כמה טיפים בסיסיים כיצד להכין טמפרטורת יין משלך.

יש גם אסכולה מהפכנית שמציעה שעדיף לאחסן יין בצורה עקומה בבקבוקים

כדי להבטיח שבועות היין יבואו במגע עם הפקק. זה שומר על לחות הפקקים ומאפשר להתרחב ולהתכווץ של בועות אוויר, כך שתנודות הטמפרטורה עלולות לגרום לאוויר, ולא ליין, לזרום דרך הפקקים. כתבנו מאמר מקיף על אחסון יין, המכסה אחסון לטווח קצר וארוך טווח, כמו גם בעיות פוטנציאליות בזיהום לחות, אור, כימיקלים וריחות ומכשירים רוטטים כמו מכונות כביסה ומייבשים. כרגע רוב מדפי היין המסחריים אינם מכירים את התיאוריה החדשה הזו. אז אם אתם רוצים לאחסן יין במקום בו הטמפרטורה יכולה להשתנות ביותר מ -10 מעלות צלזיוס מומלץ להניח טריז מול המדף ולהטות אותו בזווית מאושרת. יש לשמור על בקבוקים מפני בועות אוויר ופקקים, מה שאומר שטמפרטורות גבוהות יותר גורמות לבועות האוויר ביין להתרחב ולדחוף את הפקקים מצוואר הבקבוק (לעתים קרובות מצוטטות המשקעים הסוכריים סביב צווארם של יינות מתוקים רבים עדות לכך).

דילוג לתוכן